fredag 30 november 2012

Att spå i kaffekoppen

Jag tycker att det är en mysig gammal tradition – att bli spådd i ens kaffekopp. Här i Armenien drickes kaffe med en sump i kaffekoppen så när kaffet är uppdrucket kan du vända koppen upp och ner och sedan kan man spå i den.

Jag tänker att jag ska dela med mig av vad min kaffekopp berättar om min framtid:

Du har varit ledsen en tid men det kommer att bli bättre snart.
Det finns två onda ögon som tittar på dig vilket inte är så bra
Det finns en bröllopsklänning vilket innebär att du kommer att antingen gå på ett bröllop eller att du kommer gifta dig snart.
Du kommer att få goda nyheter från utlandet snart.
Det finns ett frågetecken så det är något som du funderar över.
Jag ser Afrika, du kommer nog att ta dig dit snart.
Du ska tända två ljus och då kommer det att bli bra.  



Kan ni se min brudklänning? 
Min spådam!




1 kommentar:

  1. Jag vill också bli spådd i en kaffekopp!:) Det tycker jag att vi lägger till på listan över saker vi ska göra när jag kommer :) Många adventskramar!

    SvaraRadera