onsdag 14 november 2012

UNICEF kom till oss!


Vi har börjat jobba med ett nytt projekt, eller vi är snarare i startgroparna för att sätta igång med ett nytt projekt. Vi håller på att skriva en ansökan, en projektplan och göra budget etc. Alla förberedelser som ska göras innan projektet kan starta. Jag hoppas verkligen att projektet kommer att bli verklighet. Projektet är tänkt att jobba med utsatta och marginaliserade grupper i samhället och lyfta upp deras röst och deras tankar om samhället. Vi kommer främst att fokusera på fattiga, handikappade, flyktingar och minoritetsgrupper i samhället.
UNICEF kom till oss (ja, jag tänker mig som en del av AUNA, det armeniska FN-förbundet) och undrade om vi ville vara en partner – ohhh! Så roligt att de frågar oss, det måste betyda att vi ses som en tillförlitligt partner och att vi gjort bra saker tidigare. Det värmer mitt hjärta! Och jag blir så glad för att vi får det förtroendet från UNICEF.

Så de senaste veckorna har vi jobbat med att utveckla förslag på projekt och aktiviteter, slagit våra kloka huvud ihop och spånat fram fina och bra aktiviteter och delmoment. En av uppgifter har varit att beskriva problematiken i situationen och varför projektet är nödvändigt. Ansökan skickades in i slutet av förra veckan (tror att de under tre veckors tid sagt att det måste skickas in omgående). Så nu håller vi tummarna för att UNICEF ska gilla projektet och bevilja det. Jag håller er uppdaterade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar