lördag 3 november 2012

Att läsa dokument


Jag förbereder mycket dokument och bakgrundet här så jag läser massa dokument, resolutioner och rapporter. Det sysselsätter jag mig med om dagarna. Läser och skriver. Intressant är det faktiskt! Mycket roligare att göra det när man vet att det kommer till någon nytta istället för att det bara blir en kort uppsats som ska betygsbedömmas.

När jag skriver vill jag att det ska vara korrekt. Fotnoterna ska vara ordentliga, framförallt när det är något som ska lämnas in till en potentiell finansiering. Jag engagerade hela mig själv i det frågade min praktikantkollega kanske 100 frågor om hur hon trodde att fotnoterna skulle vara sa hon: Tove, du är så noggrann. Här bryr man sig inte om sånt!

Ohhh! Det gör mig tokig! Det blir ju så mycket enklare att läsa om det är korrekt och ger ett så mycket seriösare intryck – eller är det kanske bara jag med min bakgrund som tänker och tycker det?!


2 kommentarer: