torsdag 15 november 2012

Det blir inte som man tänkt sig med det blir bra ändå


Det sa min handledare till mig innan jag åkte iväg. Och jag måste hålla med, det blir inte alls som man tänkt sig men det blir bra i alla fall. På något sätt blir det bra!

Det var tänkt att jag skulle komma hem till jul men det gick inte eftersom stipendiet kräver att jag ska vara här i fyra månader, så jag kommer nu hem strax efter nyår istället. Jag tycker att det är ganska jobbigt att inte vara hemma till jul eftersom jag hade sett fram emot det. Men några veckor efter att jag bokat om flygbiljetterna fick jag ett så fint mejl från Sandra som undrade om hon fick komma hit över jul och fira en armenisk jul. Jag blev så glad!! Sandra och jag har nu planerat att bjuda mina kollegor och vänner på en svensk jul med glögg, sill, pepparkakor och prinskorvar! Jag ser fram emot det jättemycket =) 

Det ska bli så fint att få visa någon annan vad jag gör om dagarna, hur jag bor, vart jag handlar, hur mysigt det är på marknaden, vilka cafeer som är de bästa, vilken fin vy man kan få över huvudstaden om man tar sig upp för alla trappor vid Cascade, hur shinshipuras smakar, visa upp alla kyrkor, introducera henne för mina vänner – ja det ska helt enkelt bli superbra! Jag bara önskar att det snart blir jul så att jag får åka till flygplatsen och hämta upp henne =) 



3 kommentarer:

  1. Vad härligt att läsa!!
    Ni kommer alltid att minnas den här speciella julen=)

    SvaraRadera
  2. Jag har hört från Sandra att hon ska komma, så roligt för er! :) Det kommer att bli en jättefin jul tror jag :) Kram!

    SvaraRadera
  3. ÅÅ Tove! Vad jag längtar, det kommer bli hur bra som helst!!

    SvaraRadera