torsdag 8 november 2012

TV-debut

Jag har nu haft min debut i armenisk TV. Den gick kanske inte helt perfekt om jag ska vara ärlig men jag lyckades klämma ut mig några svar. Precis innan intervjun får jag en kort påminnelse från min handledare vad jag fick säga och vad jag inte borde säga (vad som är för känsligt och opassande). Det enda jag kunde tänka på under själva intervjuven vad vad jag inte fick säga. Så som svar på de två frågor de ställde till mig svarade jag typ samma sak både gångerna: Vill vill skapa en medvetenhet och diskussioner om jämställdhet i Armenien. Vår mål med kampanjen är att skapa jämställdhet i hela Armenien!  



Tur att det inte bor allt för många i detta land, 3 miljoner, och så tror jag att det var lokal-TV vilket innebär att det potentiella antalet TV-tittare inte är allt för stort! Jag har inte själv sätt klippet men om jag skulle råka komma över det ska jag göra mitt bästa för att ladda upp det här på bloggen, om jag nu vågar.....


1 kommentar: