tisdag 6 november 2012

Höst, fina höst!

Ja, nu är det höst på riktigt här och det är SÅ fint!!! Och skönt med lite frisk och kall luft.
Jag blir glad varje dag när jag går till jobbet för färgerna är så fina, det är så fint när löven blir gula och röda och när det ligger lite löv på asfalten.


Nu är det kanske 10-15 grader på natten men om solen lyser på dagen blir det varmt. Annars är det bara att ta på sig tjocktröjan på kontoret och massor med te för att hålla sig själv och fingrarna varma (vilka blir varma när de kramar om koppen). På morgonen är det kanske 16 grader i min lägenhet så det är lite kallt, nästan lite för kallt för att vilja ställa sig i duschen så jag har nu rationaliserat bort balsam i håret och endast duschning varannan dag. Snart blir det nog till att börja använda det där elementet. Spännande värre!

Men hösten kommer oxå regnet vilket jag faktiskt inte har så mycket emot, det blir så mycket friskare i luften efter en liten regnskur. Regnet tar bort allt damm och smuts så det går att andas ordentligt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar