torsdag 29 november 2012

en smak av Sveige


Här om dagen kom det ett litet paket till mig (efter att ha snurrat runt lite överallt i tre veckor hittade det fram)! Ibland måste man vara utan saker ett tag för att kunna uppskatta dem på riktigt. Vet ni hur gott det kan vara med messmör? Så gott att jag längtar till nästa frukost när jag käkat klart den. Hur ofta blir man hemma i Sverige tårögda när ni äter ett litet gelehallon eller en alghrens bil? Här inträffar det! 


Jag forsätter berätta om en mysig och ganska svensk kväll (eftersom det fick bli temat för detta inlägg). Jag kom hem en sen och mörk kväll från jobbet och kännde mig lite nere så jag kokade mig en kopp varm choklad, kalasade på några gelehallon, tände några ljus och kröp upp i soffan och tittade på ett avsnitt av solsidan, mitt i naturen och två på resa. Efter det känndes det lite bättre!


1 kommentar:

  1. Har du sett att på spåret har börjat igen?? kramar

    SvaraRadera