söndag 11 november 2012

Svenska och pannkakor


Jag träffade av en slump på en svensk tjej här i Jerevan. Lustigt och fint! Hon gör praktik här på en av Kvinna till Kvinnas lokala organisationer och roligt nog är vi inbokade på samma plan hem också!

I början tänkte jag att det var konstigt att umgås bara för att vi båda är från Sverige men det är så mycket som är inkluderat i att vara svensk! Det är bra, nyttigt och skönt att få prata med någon som har samma referensramar, som kan känna samma frustration över att möten aldrig blir av i tid, som också tycker att de kör som galningar i trafiken (som också är lite nervös över att det inte finns bilbälten i taxisar) och som man kan få dela tankar och erfarenheter med. Jag inser att jag saknat det ganska mycket under de här första två månaderna. Att få prata om upplevelser men någon som har samma upplevelser!

Här om dagen lagade vi pannkakor som vi kalasade på. Gott med pannkakor, det påminner så mycket om hemma och om barndom på något sätt. Mummms!

Annika och pannkaksservering i mitt vardagsrum =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar