söndag 7 oktober 2012

På tur i landet

Igår, lördag, tog jag tillfället i akt och åkte iväg på en dagstur runt i Armenien. Här finns så mycket att se. Massor med kyrkor - det är kyrkor överallt. Jag har nog aldrig varit in i så många kyrkor förut. Och jag kom ihåg att backa ut från nästan varje kyrka (så ska man göra här, annars är det respektlöst).

Jag såg så mycket fint ska ni veta. Jag hoppas att ni kan se hur fint det var i bilderna!


Jag är både redo och laddad inför en dags turistande!


Kyrka nummer ett. 


En av många korsstenar. 



Inne i en av kyrkorna. 


Lake Sevan - den enda sjön i Armenien. Jättefin var det men på tok för kallt för att bada...



Massa text inristad i stenarna - ingen aning om vad det står men fint är det i alla fall. 


Många kyrkor på ett och samma ställe. Fyra stycken i olika storlekar. 

Ser ni hur fina färgerna är - detta är uppe bland bergen. Där är det höst och de ska vara ganska kallt på natten, bara några enstaka plusgrader. Så FINA färger!


Mitt favoritkort - fina kyrkor uppe i bergen. Kyrkorna låg verkligen avlägset, vid slutet av en väg  - men de valde att bygga den här uppe i alla fall för den byggdes nog innan vägen fanns. De tyckte helt enkelt att det var en bra plats för en kyrka. 

Underbar utsikt! 


Ljusen i kyrkan, finns i varenda kyrka. Fint!

På kvällen blev alla konturer magiska och så vackra!


Ser ni hålet i trädet? 
Om man önskar sig något och sen tar sig igenom hålet så kommer önskningen att slå in. Givetvis önskade jag mig något och så klämde jag mig igenom hålet :)







En fin dag i ett fint land!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar