måndag 8 oktober 2012

dropp, dropp, dropp

Igår när jag skulle gå och lägga mig upptäckte jag att det var blött på badrumsgolvet - hmmm. Sen när jag borstade tänderna fick jag en droppe på näsan. Jag insåg att det sakta med säkert droppade från taket. Vad ska man göra åt det kl.23.00 på kvällen - ringa grannen - nej kanske inte. Sen kom jag på att vattnet stängs av på natten här - perfekt! Då kan jag sova gott utan att det kommer någon översvämning.

Mycket riktigt på morgonen när jag vaknade var det inga nya droppar på golvet utan det var torrt - phu! Kanske bara droppandet var tillfälligt tänkte jag. För säkerhetsskull stängde jag av huvudvattenkranen och gick till jobbet.

Nu när jag nyss kom hem upptäckte jag att det var nya droppar på golvet och att det då och då kom ett plopp från badrummet. Jag ringer min kära hyresvärd och försöker förklara mitt problem, hon pratar inte så mycket engelska (men i alla fall betydligt mer engelska än vad jag pratar armeniska):


- It is water on the floor. It is coming from the roof. 
- Tove, I don't understand, what is roof?
- Not the floor, above head, up??
- No...
- It is dripp, dropp in the bathroom. Not good. 


Det hela slutade i alla fall med att hon skulle bege sig hit. Så nu sitter jag här och lyssnar till dropparna från taket i badrummet och hoppas att det inte är något allvarligt, något som är lätt fixat!

-----------------

Nu har hyresvärden varit här. Hon menar att det är normalt att det droppar! Jag har visst någon vattenbehållare ovanför badrummet som de ibland fyller upp för att ha vatten om det skulle försvinna. De hade visst precis fyllt den och fyllt den lite för mycket vilket orsakade droppande.

Men även fast vi tappat ut vatten så fortsatta det droppa men hon fortsatte hävda att det är normalt. Jag hade lust att tala om för henne att det visst inte är normalt när det droppar från taket och att det låter plopp plopp på taket när man sitter på toa eller borstar tänderna men det gjorde jag givetvis inte. Jag säger istället tack tack! och försökte se både glad och tacksam ut.

Så nu håller jag tummarna att droppandet kommer sluta och hoppas att det är som hon säger - normalt! Tänker att jag oxå ska vara lite försiktigt med att tända lampan i badrummet (som är inbyggd i taket som det droppar på) på ett tag - så nu är det bara att ta på sig pannlampan när det är dags för toabesök!

2 kommentarer:

  1. Haha, låter spännande med lite droppande i tillvaron :) blir det värre kan du alltid använda det som en extra dusch!

    SvaraRadera
  2. Hihi, its dripp dropp - not good. Det tyckte jag var roligt! Puss på dig!

    SvaraRadera