torsdag 18 oktober 2012

Ett höstigt Jerevan


Ja, nu har hösten kommit hit till oss i Armenien. Jag klagar inte utan jag tycker att det är ganska trevligt och mysigt med både lite kyla och de fina gula färgerna på träden.

Jag har nu packat upp mina tjocktröjor ut packningen för de behövs under dagarna. Jag har också införskaffat mig en till tjocktröja eftersom jag packat aningens för klent med varma kläder.  

Det har börjat regna här också (nästa sak på inköpslistan är ett paraply). När det regnar så regnar det i ca fem minuter och sen slutar det och så håller det på några gånger om dagen. Regnet här är så smutsigt, efter en regnskur blir alla bilar prickiga av smuts, antagligen för att det är så mycket damm som finns i luften och som kommer ner i regnet. Här om dagen blev jag hemskickad från kontoret en halvtimme innan vi slutar med motiveringen Spring hem nu när det inte regnar för annars blir ju jätteblöt!


regn påväg in... 

De finfina färgerna som hör hösten till!

3 kommentarer:

  1. Vad är det för klimat i Armenien, egentligen? Som här eller varmare/kallare? Kram

    SvaraRadera
  2. Sofia! Det är varmare än hemma, just nu är det kanske som en av de första septemberdagarna. Det är kanske 18 grader ute på dagarna (men varmare i solen som är ganska stark, eller det blir i alla fall varmt av den!) men kallare på kvällen och natten - då är det kanske 15 grader eller något i den stilen. Men det ska bli kallare säger de, i december runt -5 och om vi har otur -20! Förstår inte hur jag ska överleva med mitt enda element (som än så länge står och väntar på att användas) men den som lever får se! Spänning i tillvaron! =)

    SvaraRadera
  3. Jamen, du har ju klarat fältveckor i -30 grader så du ska allt klara detta med :D

    SvaraRadera