måndag 1 oktober 2012

FN firar 20 år i Armenien

I fredags friade FN sin 20-årsdag här i Armenien. Den firades med pompa och ståt i Loverspark (en liten park i centrala Jerevan). 

Bara inbjudna fick komma in, jag fick oxå slinka med på ett hörn vilket jag är mycket glad för. Det kändes lite sådär att gå in genom grinden som vaktades av flera vakter medan folk stod utanför stängslet till parken och tittade avundsjukt på oss. 

När vi kom in stod alla officiella FN-representanter här i Armenien på rad för att skaka hand med alla som kom. Det bjöds oxå på ett tal av FN-koordinatorn. Runt i hela parken fanns det massor med servitriser som sprang runt med vin och jos. Sen fanns det stora bort med massor av god mat och med godsaker. 

Vi minglade och jag blev presenterad för många spännande människor, bland annat det chefen för Armeniens UNICEF och UNHCR. Om allt går som vi hoppas på ska jag få komma till deras kontor någon gång framöver för att få titta på deras verksamhet. Jag håller tummarna!  

Grindarna in till parken 
De som inte fick komma in stor avundsjukt
och titta på utanför staketet. 
 


God mat i massor
Folket som fick vara med på tillställningen

   
Mitt mantra för kvällen var, se glad ut,
se intresserad ut, se ordentligt ut!
Den gigantiska och goda tårtan
Gissa om jag hade svårt att välja
vilka kläder som jag skulle ha på mig,
se ordentlig och klassisk ut var de
ordrar jag fick...!

1 kommentar:

  1. Du är ju jättetjusig i din kavaj! Och den där tårtan sen inte så dum ut den heller!

    SvaraRadera