tisdag 30 oktober 2012

Det känns bra nu!





Jag bara måste få dela med mig av denna bild här oxå. Det är så fint här nu och jag är verkligen glad över att få vara här. Alla färger och löv gör en glad ända in i själen. Jag trivs bra här nu och det känns så bra att säga! Vädret och färgerna är så fint och temperaturen ute är lite kallare vilket passar mig mycket bättre. Jag har träffat en annan svensk praktikant här (så skönt att få prata med någon om sina upplevelser om en annan kultur). Jag har hittat knäckebröd i en affär här i Jerevan - fantastiskt. Vi har lite mer struktur på aktiviteterna som nu börjar rulla igång. Jag har lyckats planera in en resa till den andra FN-förbundspraktikenten i Tiblis, Georgiens huvudstad och när jag kommer hem därifrån är det knappt en månad kvar tills min kära vän kommer hit och firar jul och nyår med mig. Jag börjar hitta mer och mer nere i stan och hittar ideligen nya, spännande ställen. Jag tycker mig oxå ha lärt känna personalen mycket bättre på kontoret och kan nu skämta och skratta med dem på ett helt annat sätt än innan. Det känns bra helt enkelt!

3 kommentarer:

  1. Underbart att se - och att läsa!!

    SvaraRadera
  2. Haha fin bild! Gött att höra att det känns bra nu. Även om löven är fina och hej och hå så har jag ändå svårt med mörkret som är nu här hemma. Jag har ju lagt fram förslaget om att skippa oktober-november-januari och februari men det tycks inte hjälpa asså. :P

    SvaraRadera