lördag 6 oktober 2012

Fikabilder


Honung - jättegod! Men sen menade min granne att jag absolut skulle smaka på det där som är hårt i honungen. Men det skulle inte gå att svälja så jag blev beordrad att tugga som om det var ett tuggummi. Det smakade precis som sådana där honungsljus som man kan göra - inte alls lite gott som honungen. 

Torkade plommon. Inte alls så gott som man kan tänka sig, ganska hårda och sura. Jag pillade i mig några stycken bara för att det är alldeles för oartigt att tacka nej. Fyra stycken fick jag i mig. 


Varma äpplen med hasselnötter och honung i. Det äts visst till jul här borta, men vi kunde inte hålla oss så vi kalasade på dem redan nu. 


5 kommentarer:

  1. Dom där äpplena såg smarriga ut!

    SvaraRadera
  2. Ja äpplena såg himla goda ut asså! Är det kanel på också?

    SvaraRadera
  3. Jösse - det är kanel oxå =) Gott som bara den - när jag kommer hem kan jag bjuda på det, lovar!

    SvaraRadera
  4. det där måste vi göra sen! Slurp!

    SvaraRadera
  5. Det löftet ska jag allt se till att du får hålla hehe. ;) Din fruktsallad som du bjöd på när du fyllde år i fjol har rförresten blivit en toksuccé bland mina linköpingsvänner haha. "Kan jag få receptet?!" typ. :)

    SvaraRadera