måndag 22 oktober 2012

Dag 50 - att sakna nu och sen

Att sakna nu och då

Nu när jag har varit här i 50 dagar tänker jag att jag ska passa på att tala om vad jag saknar här borta:
  • Nära och kära - så klart!
  • Att kunna förstå språket
  • Gott, saftigt mörkt bröd. 
  • Tändstickor som inte går av när man försöker tända dem
  • Mjölk – som man inte behöver koka innan man använder den
  • Flingor och müsli till yoghurten
  • Organisering -att kunna planera tillvaron!
  • Elspis 
  • En ugn att laga mat i 
  • Att slippa ljudet grannens ryska TV-tittande på kvällen
  • Ren luft - att slippa jämt vara törstig för att munnen är full med damm 
  • Att träna!
  • Att få bo med någon
  • En kyl som inte brummar var 5:e minut
  • De läskiga krypen
  • Lakris
  • Kaviar till äggen 
Och vad jag kommer att sakna när jag kommer hem om sisådär 70 dagar,
  • Vänligheten hos människorna
  • De stora familjerna
  • Spontaniteten (tvetydigt nog)
  • All god och färsk frukt 
  • Alla mysiga caféer 
  • Alla fina pratstunder
  • Att alltid få lära sig nya saker 
  • Alla spännande äventyr!
  • Mina kära kollegor
  • Dolmar, såser och god mat
  • Utsikten över bergen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar