fredag 21 september 2012

Varför är jag medlem i Svenska FN-förbundet?


Som ni säkert vet, eller kanske misstänker, är jag en stolt medlem i Svenska FN-förbundet. Ni kanske undrar varför, om ni gör det så kommer ni hitta svaren precis här nere:  

Här berättar jag om vad vi gör i
 Sollefteås FN-förening.
·         Jag tycker och tror att världen kan bli en bättre plats att leva på och Svenska FN-förbundet jobbar med detta som mål.
·         Jag tycker att Svenska FN-förbundet är en bra mötesplats för att träffa andra som brinner för globala frågor. Att få träffa människor med samma tankar och visioner är fantastiskt!
·         Jag vet att FN-förbundets verksamheter ger resultat, både hemma i Sverige men även på plats i andra länder. Jag är ju bland annat här i Armenien och ser det med mina egna ögon!  

Hade jag inte varit medlem i Svenska FN-förbundet hade jag inte fått möjligheten att åka iväg på denna praktik, jag hade inte fått testa att leva i Armenien och jag hade inte lärt mig allt jag lärt mig här borta! Om jag inte varit medlem hade jag med stor säkerhet saknat ett forum för att ventilera mina tankar i och jag hade verkligen saknat en förening där jag kan få göra något av mitt internationella engagemang!   


Vill du också vara med i kampen för en bättre värld? Det är enkelt. Bli medlem i Svenska FN-förbundet idag!

Förenat Nationerna är den enda organisation som arbetar globalt med alla dessa frågor. Svenska FN-förbundet har i över 50 år verkat för att stärka och förbättra FN.

Genom att stödja Svenska FN-förbundet ser du till att FN kan fortsätta arbeta för en bättre och mer rättvis värld. Ju fler vi blir, desto mer kan vi göra. För bara 150 kronor blir du medlem i Svenska FN-förbundet i ett helt år. Ungdomar (t o m det år du fyller 26) betalar bara 100 kronor per år.
Gå in på http://www.fn.se/fn/bli-medlem-i-svenska-fn-forbundet/ och bli medlem du med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar