fredag 28 september 2012

Pyunic

Igår var jag på studiebesök på Pyunic. En organisation som jobbar med att stärka de handikappades röst i samhället. På Pyunic har man även aktiviteter för handikappade barn. De gör väskor, vykort, målar tavlor, syr dukar, sportar och ordnar andra aktiviteter.

Eftersom jag var där på dagen var det inga barn där. Jag fick följa med Schuzhan runt i lokalerna och hon visade mig alla de olika målar och syrummen. Efter rundvandringen fick jag sy mig en liten huvudprydnad (som blev alldeles för liten) och sen fick jag hjälpa till att brodera ett tyg till en väska. Roligt att få komma ut från kontoret lite.

Här kommer lite bilder från Pyunic:



Teckningar som barnen målat. Teckningar i massor, 

Fina virkade och broderade saker - verkligen jättefina! Jag var och är fortfarande mycket imponerad.  

Två tavlor målade av Schuzhan. Jättefina verkligen!

Urgröpat trä - så små detaljer att jag blir alldeles förvånad att man kan få till sådana små mönster. 



Min tur att sy. 


Det färdiga resultatet. Jag vet inte om man brukar ha sådana saker på huvudet - jag har inte sett någon än så jag tänker att jag avvaktar ett tag innan jag tar på mig den på huvudet och lämnar lägenheten. 


Tack och lov för att jag lärde mig att brodera på syslöjden. Jag tror faktiskt att de blev ganska imponerade på mig. De sa i alla fall BRAVO flera gånger! 
 

1 kommentar: