tisdag 25 september 2012

Reflektioner från ett möte

Vi på kontoret skulle ha ett möte med ungdomarna som vi ska skicka till ett ungdomsutbyte i Ukraina. Med bara tre dagars framförhållning skickade vi ut en kallelse till möte. Klockan 19.00 på fredag. Möte på en fredagkväll! Det har jag inte varit med om tidigare. Men jag har ju inget bättre för mig så mig kvittar det.

Klockan 19.00 var jag redo och klar för mötet. Klockan 19.20 droppade första personen in. Klockan 20.00 kommer de resterande sex personerna.  En timme sena! De andra från kontorer som skulle vara med på mötet var inte ett dugg förvånade, så är det här borta säger dem. - Det är bara att vänja sig Tove.

Sen under mötet så ringer det lite titt som tätt i deltagarnas olika mobiltelefoner. Istället för att snabbt stänga av den och be om ursäkt så svarar de i telefonen och fortsätter att prata!


Ungdomarna som ska till Ukraina planerar och diskuterar ivrigt


Hej och Hå - ibland förstår jag mig inte på sätter här borta! 

1 kommentar:

  1. Det är väl lite det som är meningen med din tripp - att få se hur saker och ting funkar i ett annat land/kultur?

    SvaraRadera