söndag 16 september 2012

Den senaste veckans arbete


Jag tänkte att jag kanske ska berätta lite om vad jag jobbar med den senaste veckan. Jag har haft ganska fullt upp faktiskt, i alla fall under veckans sista dagar (för då internetet låg nere så rådde det lugn och ro på kontoret).

Det Armeniska FN Förbundet har under veckan gett ungdomar möjlighet att få ansöka om att delta i ett ungdomsutbyte med tema kultur i Ukraina. Ungdomsutbytet äger rum inom ramen för Youth in Action Programme (som finansieras via Europarådet) och har deltagare från Ukraina, Tyskland, Armenien, Georgien och Polen. Vi fick in hela 56 ansökningar och vi har under veckan gått igenom alla ansökningar för att försöka hitta de lämpligaste kandidaterna att skicka iväg. Under fredagen kulminerade alltihopa då vi skulle intervjua de 20 mest lämpligaste ansökningarna. 20 intervjuer inklämda mellan 14.00 och 20.00 – jag var helt slut efteråt! Men ingen vila fick jag för då skulle vi gå igenom alla kandidaters intervjuer för att sedan göra det slutgiltiga urvalet – vilka sju vi ska skicka.

Efter noga överläggande tror vi i alla fall att vi hittar våra sju kandidater! Nu återstår bara att kontakta alla som ansökt för att meddela att de får åka eller att de inte får åka – men det blir måndagens arbete.    

Det var en kort inblick i praktiken – det kommer nog flera såsmåningom. 

2 kommentarer:

  1. Du, jag fattar att du är helt slut på kvällarna med såna där dagar!! Kul att se lite bilder, verkar vara fin natur. Vad har ni för väder, det måste väl fortfarande vara rätt varmt där? Är det billigt att leva? :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jösse, fina Jösse! På dagarna när solen skiner är det varmt (kanske 24 grader i skuggan) men på kvällarna och under natten kryper temperaturen ner mot 18 grader. Men än så länge är det sensommar och sol varje dag. Ska bli spännande att se hur det blir när det blir höst och sen vinter - dom säger att det till och med ska snöa här borta (jag har inte ett enda element i lägenheten men de har lovat mig ett när det börjar bli kallt!).

    Om det är billigt att leva här så skulle jag nog säga att det är det (i alla fall med våra mått mätt). Här kommer lite jämförelsepriser: Brödet är hur billigt som helst - bröd som räcker för två dagar kostar kanske 5 kr. Ett pastapaket kostar ca 8 kr, en halv liter youghurt kanske 5. Grönsakerna och frukterna är superbilliga och en 10 minuters taxiresa kostar ca 15 kr. Bensinen kostar ca 8 kr/liter.

    SvaraRadera