lördag 15 september 2012

Äntligen lite bilder!

Här kommer så äntligen lite bilder!

Här är bilderna från utflykten förra helgen, från den urgamla kyrkan (jag vågade inte ta bilder innifrån kyrkan så ni får nöja er med bilder utifrån.  

Lite vackra blommor utanför kyrkan: 


Ett aprikosträd - aprikoser är en av landets stoltheter. Tyvärr är aprikosskördetiden redan över men jag ska få lite aprikossylt av min kollegas mamma - så att jag får chans att smaka på de smarriga aprikoserna.

  

Här är lite bilder från min lägenhet: 
Mitt vardagsrum - en lite sliten soffa men den duger alldeles utmärkt. En bokhylla fylld med massa böcker på armeniska och ryska, en supergammal dator, ett soffbord (och matbord) och några stolar.  Vad mer skulle jag behöva?



Mitt kök! En gasolspis, ev vattenkokare, skåpluckor som nästan trillar av när jag öppnar dem, en diskho, ett kylskåp och ett bord som är som mitt skafferi. 


De obligatoriska fruktskålarna i köket - det finna massor med god frukt här! Vindruvorna är hur goda som helst och det tillsammans med aprikoserna är armeniernas favoriter. Visst är vindruvorna små och söta? 



Sist men inte minst en bild på min underbara internetsladd in till datorn, tänkte att den också skulle få synas här eftersom den är helt ovärderlig! 

2 kommentarer: