torsdag 6 september 2012

Framme och numera bosatt i Jerevan!

Nu ar jag framme och gor min andra dag pa Armeniens FN-forbund. Kontoret ligger fint, en bit utanfor centrum (vilket just nu ar alldeles perfekt eftersom centrum verkar vara ganska kaotiskt och med svenska matt mett alldeles oorganiserat och galet!). Pa kontoret ar det tva stycken tappra kvinnor som jobbar har och de tar val hand om mig! De jobbar ganska galet langa dagar har, borjar vid nio - tio tiden och slutar kanske vid sju-atta (igar var de kvar till halv nio!). Jag har inte riktigt forstatt hur de far allt att ga ihop med matlagning, tvattning, diskning och alla andra hemmasysslor... Nar jag fragade sa de att de gor allt pa helgen! 

Jag bor nara kontoret, det tar ca. 5 minturer att ga och i narheten av kontoret finns det en bra supermarket sa mig gar det ingen nod pa :) Att ta sig till centrum tar 15 minuter med minibuss men dit har jag inte vagat mig an forutom en kort traditionell armenisk middag forsta dagen har. 

Mitt forta instryck av Jerevan ar nog att allt ser ut att vara ganska gratt och beige - alla byggnader ar giganitiska men i stort behov av renovering men manniskorna ar bade valkomnande och mycket trevliga. 

Det var allt for nu - mer intyck och beskrivingar sparar jag till senare!


 



6 kommentarer:

  1. Är de två kvinnorna armenier eller var kommer de ifrån? Låter som att du kommer ha fullt upp med saker att göra iaf, vilket kanske är bra i början. :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, tva fantatsitska armenska kvinnor som jobbar har! Livliga, trevliga och kunniga =)

    SvaraRadera
  3. Det låter jättespännande! Jag tror du kommer att trivas som fisken i vattnet =)

    SvaraRadera
  4. Det låter jättebra Tove! Ser fram emot fler uppdateringar :)

    SvaraRadera
  5. Vad spännande och roligt det låter... längtar tills vi får höra mer :) kram

    SvaraRadera
  6. Vad spännande att du bloggar om dina upplevelser och vilken fin blogg du fixat!Låter som att du fått en bra start. Kram och hälsningar från Italien

    SvaraRadera