lördag 29 september 2012

Tungt


Jag det känns ganska tungt just nu. Hemlängtan för sig påmind. Det känns som om det är en evighet tills jag kommer hem. 97 dagar kvar tills jag landar med flyget på Arlanda. 97 dagar! Tips om hur hemlängtan kan botas tas tacksamt emot! Eller kanske bara en vänlig och uppmuntrande kommentar :)

Jag var nog inte beredd på att det skulle vara såhär jobbigt. Innan jag åkte tyckte jag att det var svårt att föreställa sig hur det skulle vara här borta. Hur det skulle vara att vara själv i ett främmande land. Det är ensamt fastän alla runt omkring mig är så omtänksamma och vänliga. Men jag tänker också att det blir nog bättre snart, att humöret alltid går upp och ner. Nu väntar jag bara på att humöret ska bli lite bättre. Hoppas hoppas att det vänder snart.  

Vi har lite att göra på kontoret nu. Vi, eller snarare mina två kollegor har tagit tillfället i akt och börjat rensa och städa i massor rensar och organiserar. Jag som inte kan armeniska får det lite svårt att hjälpa till eftersom jag inte kan se vad det står. Mina kära kollegor försäkrar mig dock om att det snart kommer att bli mer att göra snart – jag längtar och tänker att hemlängtan kanske minskar om jag får lite mer att tänka på och jobba med.

Hoppas att ni mår bra där hemma, jag saknar er massor! 

5 kommentarer:

  1. Kära Tove! Jag tror att det är som du säger, att det alltid går upp och ner och jag är säker på att det kommer att vända och att hemlängtan kommer att göra sig mindre påmind. Du ska veta att det är jätteroligt att följa dig och din vardag här på bloggen, tänk vilken erfarenhet och vilka nya kunskaper du får! :) Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Finaste! Det är superkul att följa bloggen och läsa om alla spännande saker du får uppleva. Hemlängtan är en del av att utvecklas och jag lovar att du kommer starkare än någonsin ur detta, även om det inte känns så nu. Kramar

    SvaraRadera
  3. Men bästaste du! Jag tänker på roliga grejer som händer när man minst anar det och hur många såna roliga tillfällen du har framför dig. Typ som på Ilha Grande en regnig kväll med fyra trötta och hungriga tjejer. "Men pilla i er det där nu då!!" hahahaha! Jag skrattar alltid när jag tänker på din frustrerade uppsyn. :) Massa kramar från Linköping!

    SvaraRadera
  4. Du kommer inte ångra att du har gjort den här resan!! Det är jag helt säker på. Du får så många erfarenheter med dig, både om dig själv och om landet du är i som du aldrig skulle fått annars. Pussar o kramar i massor!!

    SvaraRadera
  5. Man får längta hem lite ibland, och det är ju ett fint tecken att man gör det, för det betyder ju att man har mycket värdefullt där hemma som väntar på en när man kommer tillbaka! Tänk vad mycket du kommer att ha lärt dig och vad många erfarenheter rikare du är när denna vistelse är över. Det är inte vem som helst som tar sig ända till Armenien på fn-praktik, heja Tove!

    SvaraRadera