fredag 21 december 2012

Ogillar


Jag har försökt att hålla tonen uppe i mina tidigare inlägg men nu måste jag bara få ur mig hur less jag är på vissa saker och ting i detta land. Jag har nog tidigare skrattat åt det men ibland orkar jag inte skratta åt det helt enkelt.

Framförhållningen – jag blir så less på att den inte existerar. Möten bokas och planeras dagen innan och ställs in med några timmars varsel.

Tidsuppfattningen – den är så otroligt optimistisk. Som när min kollega säger att hon ska komma till kontoret vid 12 men så kommer hon vid 15 istället. Suck!

Saker och ting tar tid – som när det kommer brev till mig. Det tar ganska lång tid för det att komma till Armenien för det första. Men när det sedan hamnar på postkontoret tar det kanske en vecka innan de kommer en lapp till oss på kontoret (500 meter bort) att det har kommit ett paket att hämta ut.

Strömavbrott – ja när det är nollgradigt ute och du har ett element som kan värma upp lägenheten så är det inte så roligt när strömmen försvinner för det blir snabbt ganska kallt (och mycket mörkt). Bara att dra på sig mössan, långkallingar och fleesen och tända några ljus.   

Väntan – idag har jag väntat hur mycket som helst. Mina kollegor skulle komma till kontoret vid kanske ett (och har därför bett mig att stanna hemma och vänta till de kommer eftersom jag inte har en nyckel), men vid två för jag ett sms som säger att de inte kommer till kontoret idag. Suck.

Trött = tråkmåns - Att vara trött är inte heller riktigt ok. Jag uppfattas som mycket tradig och fånig när jag säger att jag får och lägger mig vid elva. ”Men OJ vad mycket du sover” ”Varför är du så trött hela tiden” ”Men lilla Tove, är du trött och måste sova?” eller när folk ringer vid 12 på natten för att tala om att det är strömavbrott – jag sover ju vid den tiden!

Gillningar – att människor här gillar varenda kort på facebook. Visst det är fint – men vart enda?!

Ja, jag ska inte fortsätta min lista utan jag håller den ganska kort. Men ibland tär det på energin och positiviteten.

Ny dag – nya tag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar