fredag 7 december 2012

Mashutka


Hur många kan man klämma in i en minibuss? Ja, det är en bra fråga och jag skulle nog säga att du får olika svar beroende på vilken människa du frågar. Om du frågar någon hemma i Sverige så säger den nog nio eftersom det finns nio sittplatser. Om du frågar mig som varit här i Armenien i hela tre månader få skulle jag kanske säga 15 – fyra stående är inga problem och om det krisar kan man ju sitta i knä på någon. Men om du frågar en armeniska minibusschafför skulle den nog säga att antalet platser är obegränsade!

När Daniel var på besök för ungefär en veckan sedan var vi något dumma då vi försökte ta minubussen hem från stan mitt i rusningstrafiken. Det slutade med att vi fick vänta i 45 minuter innan vi lyckades klämma oss in i en minibuss. Medan vi väntade kunde vi inte hålla oss för skratt – det såg så komiskt ut när folk bara klämmer sig in i minibussen för att komma in i den. Jag vet inte om bilderna gör situationen rättvisa men ni kanske kan förstå och uppleva situationen litegrann på behörigt avstånd.


Och detta är den minibussen som går till mitt ställe. Vi är inte ensam om att vilja åka med... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar