tisdag 18 december 2012

den armeniska förkylningen

Jag har lyckats få mig en släng av någon hemsk förkylning som inte vill ge med sig. Kanske inte så konstigt eftersom det i ena stunden är kallt (som när jag går in i köket) och i nästan stund är det jättevarmt (som på kontoret när mina kollegor får bestämma tempereaturen). Det är lite svårt att göra något åt så nu hoppas jag bara på att det snart ska gå över - och ja, jag dricker massor med te och har mina tofflor på mig och duschar inte på morgonen för det är så man ska bete sig när man är förkyld här borta!

Så den senaste helgen har jag tillbringar hemma i soffan framför datorn och musikhjälpen och flera TV-serier. Alldeles lagom ansträngande,

Jag har lyckats skaffa näsdroppar här men eftersom alla instruktioner på på ryska har jag googlat på namnet och lyckats hitta en bruksamhetsvisning på tyska! Men jag tror att jag lyckats förstå hur de ska användas! Så nu hoppas jag och håller tummarna för att dessa dunternäsdroppar ser till att nästäppan försvinner, att öronen mår bättre, att trycket mot pannan släpper, att halsen piggar på sig och att bihålorna piggar på sig. Vem vet, medicinen här i Armenien är kanske en dundermedicin och om man tror på det brukar det ju fungera - det där med placebo är fina grejer det!

mmmmyyyysssss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar