söndag 2 december 2012

Första advent hos mig

Idag är det första advent och jag har gjort mitt bästa för att få lite julstämning i lägenheten (även om det käns lite knasigt och avigt att fira jul här). För att försöka få lite julstämning har jag införskaffat fyra julgranskulor och en appelsin som jag fyllt med nejlikor (doftar ljuvligt), jag lyssnar på julmusik och så har jag precis tittat på dagens avsnitt av julkalendern (åh, visst är den bra!). Och ikväll tänker jag försöka mig på att göra pannkakor med saffran i - vet inte vad jag ska förvänta mig men jag kan ju hoppas att det blir gott och lite juligt. 



Den senaste veckan försvunnit i ett moln av trötthet. Jag har lyckats samla tillräckligt med energi för att ta mig till kontoret, vara glad, positiv och social och göra det som ska göras men sen när jag kommit hem har jag kanppt haft någon energi kvar. Jag misstänker att det hänger ihop med den förkylning som har smugit sig på (och som fått lite hjälp på traven med alla ständiga skiftningar i temperaturen) och att min mage inte vill sammarbete med mig. Så det blir nog bättre snart bara jag kommer överrens med magen och min förkylning :) 

Den kommande veckan kommer att vara spännande och intensiv (så idag har gått åt till att ladda batterierna). Vi får nämligen besök av ungdomar från Georgien som deltar i ett kulturutbyte och på fredag åker jag och åtta armeniska ungdomar till Georgien för att lära oss mer om Georgien, jobba med teamwork och delta i spännande seminarier och meningsutbyten.

Den kommande veckans schema ser ut såhär: 
Måndag - Förberedelser inför veckan alla seminarier
Tisdag - Teamwork, utbildning och lära känna varandra övningar 
Onsdag - Studiebesök till Human Rights Defenders Office och en kvinnorättsorganisation
Torsdag - Kulturell dag med rundtur till massa kyrkor
Fredag - Resa till Tbilisi 
Lördag - Seminarie i Tbilisi
Söndag - Seminarie och konflikthantering i Tbilisi 
Måndag - Seminarie och hejdåmiddag 
Tisdag - Resa tillbaka till Jerevan  
Onsdag - Tillbaka till jobbet och sen VILA!!


1 kommentar:

  1. Ja visst är den bra, alla minnen från barndomen och Mysteriet på Greveholm kommer tillbaka! :) Ojoj, fullspäckat schema. När det lunat ner sig lite har du lust med en skype-dejt?! :) Kram

    SvaraRadera